REMA 1000 tilbyder alle nybagte og kommende forældre en gratis babystartpakke. Pakken kan bestilles på hjemmesiden.

Kunden er den øverste chef

I REMA 1000 er der fokus på kunderne. Fra singlen over børnefamilien til det ældre ægtepar. Det handler om at kunne foretage indkøb enkelt og hurtigt, og at man som kunde har tillid til, at der lander kvalitetsfødevarer i indkøbskurven.

Af: Michael Winther

I REMA 1000 er alle kunder vigtige, men gennem de senere år har der været fokus på at imødekomme børnefamiliernes behov. Det er sket gennem udvikling af egne produkter, herunder bl.a. bleer, sutter, vådservietter og babymad. Endvidere består sortimentet af økologiske varer, masser af frugt og grønt, produkter deklareret i samarbejde med Astma-Allergi Danmark, samt varer med bl.a. Svanemærket, Nøglehullet og Fuldkornsmærket.

Babystartpakke

For at komme i god dialog med småbørnsfamilierne, og for at præsentere de forskellige produkter REMA 1000 kan tilbyde nybagte og kommende forældre, har REMA 1000 gennem de sidste fire år udleveret en babystartpakke. Startpakken indeholder en hel pakke New Born bleer, vådservietter, skumvaskeklude, sut, bamse samt en overraskelse. Pakken bestilles på REMA 1000s hjemmeside og afhentes i den lokale butik.

- Det behøver ikke koste en herregård at blive nybagte forældre. Det er det, vi gerne vil vise med babystartpakken. Her finder de nybagte forældre bl.a. vores egne produktudviklede bleer, der er blevet kåret som testvinder i forskellige tests. En meget tynd og sikker ble med vådindikator. Blot er den væsentligt billigere end mange andre gode bleer. Sådan forholder det sig også med vores andre produkter, der er orienteret mod babyer og børn. Der er tale om høj kvalitet til lave priser og med nøjagtig samme funktionalitet, som andre tilsvarende varer på markedet, fortæller Anders René Jensen, der er indkøbs- og marketingdirektør i REMA 1000.

Enkelt og hurtigt

Mottoet for REMA 1000 er enkelt, hurtig og billigt. Derfor er butikkerne indrettet så smart, at man ikke skal hele butikken igennem for at foretage sine indkøb. Der er altid en smutvej frem til kassen. Der er tænkt grundigt over varegruppernes placering. Skal man handle ind til aftensmåltidet, er kød og fisk placeret sammen med frugt og grønt samt pasta og ris. Man skal altså ikke gennem øl og vin samt sæbe og husholdningsartikler for at komme frem til kassen. I REMA 1000 mener man nemlig, at det skal være enkelt og hurtigt, når kunderne skal foretage deres indkøb, da mange har en travl hverdag med mange gøremål.

Lytter og sadler om

Indkøbs- og marketingschef i REMA 1000 Anders René Jensen vil gerne i dialog med den øverste chef, som er kunderne.

Udover at gøre indkøbet nemt og bekvemt har REMA 1000 en klar strategi for at hjælpe kunderne på vej. Den strategi resulterer i, at uanset om man som kunde er presset på tid eller viden om de enkelte produkter, kan have fuld have tillid til at kvaliteten i de varer, der havner i kurven rummer den bedst mulige kvalitet.

I REMA 1000 er kunden samtidig den øverste chef. Chefen der bliver lyttet til, og chefen der bliver rettet ind efter. REMA 1000 er nemlig meget interesserede i at høre kundernes synspunkter og lytte til deres behov. Og det er netop i mødet og dialogen mellem kunden og REMA 1000, at udviklingen ligger og nye muligheder opstår.

- Vi vil gerne i dialog med vores kunder, og det gør vi på flere niveauer. Vi er interesseret i deres holdninger og behov, og vi lytter gerne og sadler om, når nye behov melder sig. Det er en del af vores DNA, og den kundedialog har i høj grad været medvirkende til udviklingen af den højkvalitetsble, vi i dag fører i butikkerne. Kunderne er nemlig vores øverste chef.

Sundhed og motion

REMA 1000 er også gået ind i arbejdet med at støtte den sunde livsstil. Derfor støtter de forskellige sportscamps rettet mod børn og unge og sponsorerer derudover flere store motionsløb. Det er bl.a. Lille- og Storbæltsløbet samt ALT for damernes kvindeløb.

- Vores engagement i sport skal ses i lyset af, at vi gerne vil motivere til en sundere livsstil. Og en sundere livsstil handler også om gode oplevelser og gode venner, fortæller Anders René Jensen.

Alle husholdningsbudgetter

På Baby- og Småbørnsmessen, der løber af stablen i Øksnehallen i København den 14. – 15. oktober, finder man også REMA 1000 med egen stand og en række attraktive produkter på hylderne. Produkter der retter sig mod babyer og småbørn, og til særligt skarpe messepriser. Her kan de besøgende møde flere fra REMA 1000 og udvalgte leverandører, der kan fortælle om varerne.

- Vi vil selvfølgelig gerne vise flaget gennem vores deltagelse i messen, men allerhelst fortælle om vores gode produkter, som vi er stolte af. Herudover vil vi fortælle om vores indsats mod madspild, vores et styks politik, vores økologiske vareudbud, de sundere produkter og vores helt særlige profil, siger Anders René Jensen afsluttende.